Zdá se, že se nacházíte v <country>

Přejděte na své místní stránky TENA a získejte informace platné pro váš trh.

Cviky na posílení svalů pánevního dna – Kegelovy cviky a Pelvicore technika



1600x500_Woman-with-glasses-smiling.jpg

Cviky na posílení svalů pánevního dna – Kegelovy cviky a Pelvicore technika

Pánevní dno patří mezi tu část lidského těla, o které většina lidí neví, že existuje, ale pokud se o ní z nějakého důvodů dozví, většinou je to spojené s negativními důsledky na zdraví. Svaly pánevního dna jsou tvořeny svalem kyčlokostrčním, řitním zdvihačem a svalem kostrčním. Dokud toto spojení funguje jak má, většina lidí netuší, že tyto svaly jsou v lidském těle.

Pokud již někdo setká s tématikou pánevního dna, jedná se většinou o ženy, které jsou více náchylné k inkontinenci v období po porodu. I když ochablé svaly pánevního dna mohou postihnout i muže.


Pánevní dno a jeho přínos:

  • Pro muže a ženy:

    • podpora orgánů pánve a jejich pevnosti a elasticity,

    • prevence proti inkontinenci,

    • cvičení pánevního dna může preventivně pomoct předcházet bolesti zad,

    • lepší sexuální požitek,

    • při nedostatečné funkčnosti břišních svalů, může pomoci,

    • napomáhá ke správnému držení těla.

  • Pro muže:

    • prostatu – může negativně ovlivnit nefunkční pánevní dno,

    • erekce – správná funkce pánevního dna pomáhá s erekcí.

  • Pro ženy:

    • správná poloha dělohy – tedy podpora orgánů pánve,

    • v období po porodu pomáhá při boji s únikem moči,

    • formování zadečku.


Možnosti cvičení pánevního dna

Cviků na pánevní dno není málo a dají se posilovat hned několika technikami. Nejspíš jednou z nejznámějších metod jsou Kegelovy cviky, které vyvinul americký gynekolog A. Kegel. Dalším známým způsobem je technika Pelvicore, která pochází od norské profesorky fyzioterapie Kari Bø. Pro milovníky posilování je možnost cviky na pánevní dno cvičit „pohárovým dřepem" (goblet squat) s kettlebellem.


Než začnete s posilováním svalů pánevního dna

Před začátkem posilování svalů, je důležité rozpoznat patřičné svaly. Tudíž než se pustíte na Kegelovy cviky nebo Pelvicore, vyzkoušejte níže uvedené aktivity. Díky nim lépe lokalizujete svaly pánevního dna. Vyzkoušejte si:

  • stáhněte svěrací svaly směrem k sobě či „do sebe“. Jedná se o podobné stažení svalů, jako kdybyste chtěli zadržet moč,

  • jestliže jste stáhli správné svaly, ucítíte pod pánví pohyb svalstva – jakoby směrem nahoru,

  • neměli byste stahovat žádné jiné svaly, jako např.: sedací, stehenní, zádové, břišní.

Cviky je lépe provádět s vyprázdněným močovým měchýřem. Dále při cvičení je dobré dodržovat pravidlo správného dýchání a hlavně nezadržovat dech.

Doporučení navíc ke cvičení:

  • při cvičení buďte ve výdrži stažení pouze několik vteřin nikoliv minut,

  • cviky je lépe opakovat víckrát denně (vhodné je 3x denně).

V textu jsme Vás informovali o možných technikách, které můžete využít pokud máte uvolněné svaly pánevního dna. Máte-li zájem o Kegelovy cviky nebo o techniku Pelvicore, sledujte naše stránky, kde se o nich dočtete již brzy.