Zdá se, že se nacházíte v <country>

Přejděte na své místní stránky TENA a získejte informace platné pro váš trh.

Postavte se únikům pomocí Kegelových cviků

Běžkyně se sluchátky kontroluje čas na svých hodinkách

Nejúčinnější cvičení

Věděla jste, že pouhých pět minut cvičení pánevního dna denně může významně omezit inkontinenci – nebo ji dokonce úplně eliminovat? Jakmile se mu dostanete na kloub, můžete je provádět kdekoliv a kdykoliv. A nikdy není pozdě začít.
 
Cvičení svalů pánevního dna krok za krokem:
 
  • Začněte cvičení provádět vleže. Poloha vleže usnadňuje efektivní svírání. 
  • Abyste svaly izolovala, začněte svírat svalstvo v okolí konečníku. Poté pokračujte svíráním svalů v okolí pochvy a močové trubice. Pokračujte ve svírání tak, jako kdybyste něco držela v pochvě. Hýžďové a stehenní svaly byste měla mít uvolněné. Svaly vždy na dvě vteřiny sevřete a poté na dvě vteřiny uvolněte. Opakujte tolikrát, kolikrát můžete.
  • Silová svírání. Sevřete svaly pánevního dna, co nejvíce to jde. Držte pět vteřin. Na pět vteřin uvolněte. Opakujte 5–10krát. 
  • Vytrvalostní svírání. Sevřete střední silou na co nejdelší dobu. Zkuste udržet sevření 60 vteřin. Toto cvičení provádějte pokaždé, když dokončíte silová svírání. 
  • Rychlá svírání. Svírejte co nejsilněji, jak to jen jde, vydržte dvě vteřiny. Poté na dvě vteřiny uvolněte. Toto cvičení provádějte 5–10krát denně – a vždy, když budete mít pocit na kýchání nebo kašlání nebo se budete chtít smát.