Jak zahnat stres meditací?

Sužují vás změny nálad? Úzkosti? Máte pocit, že žijete ve spěchu, napětí, dotýká se vás stres? Není to nic neobvyklého. Zejména v dnešní době je to celkem logický jev. S psychickými potížemi se potýká více lidí, než si myslíte. Jak bojovat s vypětím, které si dnešní doba žádá?

Máte pocit, že vaše psychika trpí? V našich končinách stále ještě není zvykem, že by se lidé svěřili do rukou odborníků na duši. Psychologové, psychoterapeuti nebo psychiatři nepředstavují zakázané ovoce. Zejména v dnešní době, kdy je mladší a stále více vydělávající generace často vystavována napětí souvisejícímu s prací. Stres nám může způsobovat i ten fakt, že máme problém s únikem moči. Stydíme se za to. Stresuje nás i to, zda nedojde k úniku moči v nevhodnou chvíli.

Nebojte se inkontinence

Stresová inkontinence není projevem stresu, ovšem stres může být jejím průvodním jevem. Stresová inkontinence vzniká při oslabení svalů pánevního dna, které podporují močový měchýř. Proto může docházet k úniku moči při smíchu, skákání, kýchaní či zvedání těžkých věcí. Inkontinenci lze ovšem řešit cvičením pánevního svalstva. Pro pocit jistoty můžete nosit inkontinenční vložky nebo kalhotky, jež vám zajistí pocit jistoty. Jako například naše výrobky TENA Lady. Najdete zde mnoho typů inkontinenčních pomůcek pro ženy, takže si vybere každá. Nemusí se hned volit radikální operativní cesta. Cvičení a jistota v podobě těchto inkontinenčních pomůcek mohou vaše tělo vrátit opět do normálního stavu. Nic není ztraceno.

Jak bojovat se stresem co nejlépe?

Jak na stres? Jde o psychické zatížení, tudíž je nejlepší cvičit psychiku, nikoli ji utlumovat prášky a jinými razantními zákroky. Stres se vytváří přirozeně. Nejde o důsledek užívání návykových látek. Samozřejmě o tom primárně tento článek je. Pokud se dostavuje stres z problémů v práci nebo v soukromí, je na čase zvolnit, udělat si čas a uklidnit se. Pokud někdo trpí například depresemi a přechází je, může se stát, že jednoho dne si už neodpočine u aktivit, které jsou jinak relaxační. Nevyplaví napětí v sauně, neuvolní se při masáži, protože bude mít nejen v hlavě, ale i v zatuhlých svalech nahromaděny toxiny, které mu nedovolí se uvolnit. Proto je zapotřebí se stresem pravidelně bojovat. Zkuste meditaci.

Správná meditace proti stresu

Bolí vás například zatuhlá páteř, ačkoli nemáte sedavé zaměstnání? Něco na tom bude, že stresory vytvářejí napětí ve svalech, které tuhnou, a pak se z bolesti psychické stává i fyzická. Čili je třeba zcela vypnout, oprostit se od všedních starostí. Například večer. Udělejte si pro sebe třeba pět minut čas. Později deset, pak čtvrt hodiny, 30 minut a tak dále. Řekněte si, že večer už stejně nic neuděláte a opravdu vypněte. Soustřeďte se jen na svou mysl. Uvidíte, jak pouhá psychická vzpruha pomůže i fyzicky bolavému tělu. Sedněte si do tureckého sedu, narovnejte záda, ruce dejte na kolena. Poté položte pravou dlaň na břicho a začněte s dechovým cvičením. Zhluboka se nadechněte. S nádechem rozevřete žebra, bříško se vzdouvá ven. Počítejte do osmi. Poté vydechněte, bříško vcucněte k páteři. Opět počítejte osm dob, rukou hlídejte, jak se bříško stahuje. Tím odcházejí toxiny z vašeho těla. To je základní dechové cvičení, které můžete provádět i vleže. Najděte si na internetu dechová cvičení, která rozevřou bránici, vyčistí póry, vypnou kůži, srovnají kosti. Jóga je v tomto směru užitečná. 

Co přináší meditace?

Meditace je cvičení na zklidnění mysli, jež pomáhá i fyzicky. Už jen jóga samotná. Cviky jdou do hloubky, srovnají se bolavé kosti, protáhnou se namožené svaly. Mozek se pročistí. S čistou myslí hned vše uvidíte lépe a vše vám půjde snáz od ruky. Zbavíte se stresu, který nejen že vyvolává psychické napětí, ale nesvědčí ani fyzickým obtížím, jako je třeba inkontinence.