Zdá se, že se nacházíte v <country>

Přejděte na své místní stránky TENA a získejte informace platné pro váš trh.

Kegelovy cviky a cvičení pánevního dna

Kegelovy cviky posílí pánevní dno a jsou prevencí inkontinence

Bojíte se, že se dostanete do fáze, kdy neudržíte moč? Problémům s inkontinencí se dá zabránit, v mírnějších fázích projevů ji lze ještě zvrátit. Pomohou cviky pánevního dna. Říká se jim Kegelovy cviky.


Kegelovy cviky pomohou koncentraci svalů

Jedná se o intimní problém, o kterém se často nemluví. Pokud někdo neudrží moč, byť si jen trochu „učůrne“, hned má pocit, že je cítit močí. Postupně přestane raději chodit mezi lidi, odcizuje se společnosti, ve své samotě propadá depresím. Přitom je to zbytečné. Ochabování svalů s postupujícím věkem je přirozený jev. Je jedno, jestli jde o bicepsy, tricepsy, stehenní nebo břišní svaly. Týká se to i vnitřního svalstva, a to i toho, které netrénujeme, protože na rozdíl od tzv. pekáče buchet nepotřebujeme mít vizuálně pěkné vyrýsované pánevní svaly. Jenže podceňovat se nemají. Díky jejich síle dokážeme stahovat a uvolňovat prostředí, kudy proudí moč, tedy zvládneme ji i takto zadržovat. Kegelovy cviky nejsou nijak náročné, můžete je provádět kdekoli. Důležité je získat rutinu a cvičit pravidelně.


Cvičení pánevního dna je prevencí inkontinence

Kegelovy cviky mohou praktikovat muži i ženy, i když je pravda, že s ochabnutím svalů v intimní oblasti bojují spíš ženy. Mohou za to různé změny v životě žen. Těhotenství, porody, menopauza, jiné hormonální výkyvy. Díky speciálním cvikům však můžete vytrénovat všechny skupiny svalů pánevního dna. Díky tomu budete moct ovládat močový měchýř. Nejedná se pouze o prevenci inkontinence, kdyby se už únik moči u vás projevil, lze svaly vytrénovat natolik, až se postižení ztratí. Kegelovy cviky mají ještě jeden bonus. Když má žena posílené pánevní svaly, působí to jí i partnerovi více rozkoše v intimní sféře. Vagina totiž není povolená. Jaký je princip Kegelových cviků? Stahuje se a uvolňuje svalstvo. Sílí svalová hmota, vy navíc trénujete onen reflex. Zkuste se postavit a zatněte svaly. Soustřeďte se, v jakých fázích je můžete zatínat. Nejprve cítíte ty vnitřní, postupně větším zatínáním ucítíte, že zapojujete i tu skupinu, která je vně pochvy. Posilováním různých skupin těchto svalů se dostáváte na vyšší úrovně cvičení.


Posilování svalů pánevního dna je snadné

Těchto Kegelových cviků je více. Jak sami ale vidíte, k základním cvičením nepotřebujete pomůcky ani speciální prostor. Můžete takto posilovat, když čekáte na tramvaj, nikdo nic nepozná. Důležité je si přisvojit rutinu. Abyste uměli využít čas, který třeba jinak promrháte (např. ono nudné čekání na MHD). Posilování svalů kolem močového měchýře sice není viditelné esteticky jako například na břiše, ale poskytne vám komfort v podobě jistoty, kdy se nebudete bát, aby se vám ve společnosti nestal trapas.