Domácí cvičení: Jak začít a nepřestat?

Pokud vás trápí nadváha, případně obezita, změňte životní styl od základů. V první řadě do svého jídelníčku zařaďte potraviny, které jsou bohaté na vitamíny a živiny. Stejně tak do svého programu zakomponujte pravidelné, alespoň domácí cvičení. Jak se však do nějaké aktivity pustit, abyste měli motivaci, přesvědčení a především nějaký cíl? 

Jakmile změníte své návyky, stane se pro vás cvičení automatické, přičemž nemusíte nutně chodit do fitness centra. Velice efektivní je také domácí cvičení bez vybavení, tedy s vlastní vahou těla. S TENA Men výrobky vám při cvičení nebude bránit ani únik moči. Jak tedy začít a nepřestat?

Skvělé tipy, jak neporušit cvičení

První pravidlo je nepřestávat. Vyvarujte se dlouhých přestávek ve cvičení. Stanovte si dny, kdy se budete pohybové aktivitě věnovat, a potom buďte důslední. Pokud chcete dosáhnout vysněné postavy a redukce hmotnosti, vyžaduje to určité úsilí. 

Velice oblíbené jsou třicetidenní výzvy, v rámci kterých cvičíte každý den třeba jen dvacet minut. Výsledky se dostaví už v prvních týdnech, navíc se můžete podporovat s ostatními účastníky výzvy na internetu, protože motivace je v tomto ohledu velice důležitá.

Proměňte cvičení v zábavu. Věnujte se něčemu, co vás opravdu baví. Existují různá domácí cvičení pro začátečníky, takže určitě najdete i takové série, které budou vyhovovat přímo vám. Zatímco někoho baví posilování ve fitness centru, jiného zase spíše cvičení s vlastní váhou těla v domácím prostředí. 

Klidně si najděte takzvaného „sparring“ partnera, jenž bude cvičit s vámi. Posílíte tím vaše odhodlání. 

Vytvořte si také kalendář, v němž si postupně odškrtnete dny, kdy máte odcvičeno. Sehnat se dají dokonce různé motivační diáře, kde si zaznamenáte své cvičící dny. Vaše tréninky se nakonec natolik zakoření, že se z nich stane rituál. Prostě už nebudete ani přemýšlet, jestli cvičit, nebo ne, rovnou si vezmete podložku a pustíte se do posilování. 

Věděli jste o tom, že při cvičení se zmírní i stres? Uvolní se endorfin, což zlepší vaši náladu. Jestliže se tedy cítíte vystresovaní a příliš unavení, právě cvičení je způsob, jak si zlepšit náladu. 

Sledovat výsledky je nezbytné

Snižující se váha je motivace, která vás donutí nepřestávat ve cvičení. Použijte fitness náramek, případně chytré hodinky k měření svých sportovních aktivit. Nechejte se také pravidelně měřit, abyste zjistili podíl tuků a svalů v těle. Jakmile začnou svaly převažovat, budete mít lepší náladu, a tím víc se opřete do cvičení. 

Stejně tak doporučujeme vyfotit se na začátku hubnoucí fáze a potom udělat porovnávací fotku třeba o dva až tři týdny později. Jestliže dodržíte jídelníček a domácí cvičení, výsledky se rozhodně dostaví a budou viditelné už po dvou týdnech. 

Začněte pomalu. Nemusíte hned zpočátku uběhnout deset kilometrů a během prvního tréninku spálit tisíc kalorií. V prvních pár týdnech cvičte klidně pod svou kapacitu, aby se vám aktivita nezprotivila. 

Poslední rady na závěr

Ještě vám na závěr shrneme několik důležitých rad, kterých byste se měli držet, ať už jste začátečník, nebo profesionál. Cvičení si zamilujete v jakémkoliv věku, ale je potřeba tomu dát trochu času. 

  • Vymezte si vhodné místo pro cvičení. 
  • Pořiďte si podložku na cvičení, která tlumí otřesy při poskocích a zabraňuje uklouznutí. 
  • Používejte fitness oblečení, budete se v něm cítit lépe a navíc skvěle saje pot.
  • Pevně si stanovte, kdy budete v týdnu cvičit a dodržujte to.
  • Pusťte si ke cvičení hudbu. 
  • Před posilováním se zahřejte aerobním cvičením, po tréninku se dostatečně protáhněte. Svaly vám poděkují. 
  • Při nedostatku času na cvičení se zaměřte na intenzivní intervalový trénink. 
  • Brání vám ve cvičení inkontinence? Vyzkoušejte ochranné pomůcky pro muže TENA Men.
  • Hlavně nehledejte výmluvy, protože to je to nejhorší, co můžete udělat.