Zdá se, že se nacházíte v <country>

Přejděte na své místní stránky TENA a získejte informace platné pro váš trh.

Cvičení na pánevní dno pro muže


Být aktivní i s únikem moči
This is Overlay text Default Value

Cvičení na pánevní dno pro muže

Inkontinence se může na první pohled jevit jako ojedinělý problém, který není příliš častý, ale opak je pravdou. Pouze se o tom tolik nemluví, protože je to zkrátka velmi osobní věc, kterou pravděpodobně nebudete rozebírat na obědě s přáteli.

Téma inkontinence má společnost tendenci stereotypizovat. Většina lidí si stále myslí, že se jedná o ženskou záležitost a v případě mužů je to tak trochu tabu. Různé formy inkontinence ale postihují stejně tak ženy jako muže.

Mužskou populaci častěji trápí v pokročilejším věku, ale ani mladým mužům se zcela nevyhýbá. Některé studie udávají, že ztráta kontroly nad močovým měchýřem se vyskytuje až u 4,5 % mužů starších 20 let a s věkem narůstá. Populaci mužů nad 75 let už postihnuje až v 16 %.[1]Rozhodně v tom tedy nejste sami a určitě se nemáte za co stydět.

Příčinou nechtěného úniku moči jsou nejčastěji ochabnutí svěrače močové trubice nebo oslabení svalů pánevního dna. Ani jeden případ ale není nevyhnutelá součást života.



[1]Markland AD, Goode PS, Redden DT, Borrud LG, Burgio KL (2010) Prevalence  of urinary incontinence in men: results from the national health and nutrition examination survey. J Urol, 184 (3): 1022–7. doi:10.1016/j.juro.2010.05.025



Svaly pánevního dna u mužů

Pánevní dno tvoří skupina svalů. Ačkoliv si jejich existenci ani neuvědomujeme, je to jeden z nejdůležitějších svalových systémů v našem těle. Svaly pánevního dna tvoří podporu pro močové ústrojí, konečník a střeva. Ve chvíli, kdy správně nefungují, objevují se problémy s únikem moči nebo stolice. Ve spolupráci s břišními a zádovými svaly podporují páteř.

Svaly pánevního dna jsou také důležité pro podporu sexuálních funkcí u můžu i žen. U mužů podporuje erektilní funkci a ejakulaci. U žen může možnost vědomého ovládání pánevního dna přispívat k intenzivnějším pocitům.


Příčiny ochablého pánevního dna


  • Chronický kašel

  • Sedavé zaměstnání

  • Zvedání těžkých věcí, včetně činek a kotoučů v tělocvičně

  • Obezita

  • Pokročilejší věk

  • Časté zácpy


Cvičení na posílení pánevního dna

Způsobů jak efektivně posilovat pánevní dno je několik a žádný z nich není náročný na čas ani speciální vybavení. Jedinou obtíží může být rozpoznat svaly, které máte správně zapojovat, a které chcete posílit.

Nejjednodušší způsob, jak to udělat, je stáhnout a povolit svěrací svaly. Je to skoro stejný pohyb svalů jako v situaci, kdy chcete zadržet moč. Pokud zapojujete správné svaly, měli byste cítit, že se vám pohnulo svalstvo pod pánví nahoru.

Ve chvíli, kdy používáte správné svaly už můžete přejít k samotnému cvičení. Zkuste aktivovat svaly pánevního dna a v tomto stažení vydržte několik vteřin. Poté na chvíli povolte a cviky opakujte. Můžete střídat cviky v sedě, v leže i ve stoje.

Vytvořte si série, které budou vyhovovat vašemu zdravotnímu stavu a fyzické kondici a hlavně se snažte je pravidelně každý den cvičit. Udělejte ze cvičení součást vaší denní rutiny a nepřestávejte ani ve chvíli, kdy se váš stav začne lepšit. Cvičte i preventivně.