Posilování svalů pánevního dna

Ovládání močového měchýře lze zlepšit pomocí těch správných cviků. Cviky pro posílení pánevního dna, známé také jako Kegelovy cviky, vám pomohou předcházet, omezit nebo řídit problémy s únikem moči.

Ilustrovaná ikona močového měchýře

Objevte svaly pánevního dna

Posilování svalů pánevního dna vám pomáhá udržet si kontrolu nad oslabeným močovým měchýřem a únikem moči. Předtím, než s cvičením začnete, naučíte se, jak svaly pánevního dna najít. Dobrým způsobem je zkoušet při močení zastavit nebo zpomalit proud moči. Svaly, které k tomu používáte, jsou svaly pánevního dna.

Zastavení a zpomalení proudu moči není součástí cviků pro posílení svalů pánevního dna, mohlo by dojít k narušení běžného vyprazdňovacího reflexu. Můžete tak ale jednoduše najít ty správné svaly.

Pokud máte problémy s lokalizací těch správných svalů, můžete se poradit s fyzioterapeutem, který se specializuje na svaly pánevního dna.

Rada pro začátečníky

Pokud teprve začínáte cvičit, můžete cviky provádět vleže. Vaše svaly nejsou zpočátku dostatečně silné, takže se musíte více namáhat, abyste překonal gravitaci. Při cvičení vleže budete také snadněji cítit, že pracují ty správné svaly a že jsou sevřené na maximum. Zkuste si najít polohu, v níž se cítíte nejpohodlněji. Můžete ležet s pokrčenými koleny a s chodidly na zemi nebo s nohama na polštáři či pohovce.

Když jste připraven na víc

Dali jsme pro vás dohromady některá cvičení. Cvičení můžete najít zde

Související články

Inkontinence – úvod

Každý čtvrtý muž ve věku nad 40 let* se potýká s únikem moči, který je známý také pod pojmem inkontinence. Nejlepší způsob, jak najít řešení, je dozvědět se více o tom, jak inkontinence funguje.

Posilování svalů pánevního dna

Ovládání močového měchýře lze zlepšit pomocí těch správných cviků. Cviky pro posílení pánevního dna, známé také jako Kegelovy cviky, vám pomohou předcházet, omezit nebo řídit problémy s únikem moči.