Zdá se, že se nacházíte v <country>

Přejděte na své místní stránky TENA a získejte informace platné pro váš trh.

Inkontinence po porodu

Žena která vypráví příbeh u večeře

S nechtěným únikem moči se nepotýkají jen senioři!

Inkontinence netrápí jen seniory. S nechtěným únikem moči se potýkají i ženy a muži v aktivním věku. Potíže jsou časté i v těhotenství a po porodu. Na ty se v následujícím článku zaměříme a čerstvým maminkám poradíme, jak potíže omezit a postupně se jich zbavit. 
Přivedla jste nedávno na svět miminko? A jak vám je? Je pro vás svět tak krásný a růžový, jak popisují světové celebrity? Skutečně prožíváte nejkrásnější období v životě ženy? Většina čerstvých rodiček nikoliv. Radost z malého uzlíčka naštěstí veškerá negativa spojená s pochroumanou fyzickou schránkou, jež porodem dostala pořádně zabrat, vyváží. 


Porodními bolestmi to jen začíná

To ovšem nic nemění na faktu, že porod pro ženu znamená obrovskou fyzickou i psychickou zátěž, a zdaleka nemáme na mysli jen porodní bolesti, kterými to většinou jen začíná. Nejvíce ženský organismus dostává zabrat paradoxně až po porodu. Ženu sužuje únava, smutek, nadbytečné kilogramy, laktační psychóza až deprese, potíže s hemeroidy i ochablými svaly pánevního dna. Pak stačí jeden nevhodný pohyb či kýchnutí a inkontinence je na světě. Co s ní? Samozřejmě ji začít řešit. Dříve, než bude pozdě. 


Inkontinence v těhotenství a po porodu

Za inkontinencí v těhotenství a po následném porodu stojí ochablé svaly pánevního dna. Ale také prodělaný zánět močového měchýře či zánět močových cest. Situace by se postupem času měla zlepšit. Pokud se tak však nestane do půl roku po porodu, navštivte lékaře. Větší poškození pánevního dna se často neobejde bez chirurgického zásahu. Do této fáze se ovšem vůbec nemusíte dostat. Budete-li pravidelně cvičit, respektive pravidelně posilovat svaly pánevního dna. 


Posilujte svaly pánevního dna

Ty totiž po prodělaném těhotenství a porodu zůstaly tak ochablé, že moč zkrátka neudrží. Proto je začněte posilovat. Stejně jako posilujete ochablé svalstvo na pažích, stehnech, zadečku a jiných částech těla. Rozdílná bude jen technika posilování, na niž zřejmě nejste zvyklá. 


Kegelovy cviky

Velmi účinné při posilování svalstva pánevního dna jsou tzv. Kegelovy cviky. Ty stačí provádět několik minut denně: v sedě, v leže, u televize, nebo klidně i v tramvaji, vlaku či autobuse. V první řadě se ale budete muset naučit svalstvo pánevního dne lokalizovat. K tomu vám dopomůže jednoduchá pomůcka. Svaly pánevního dna jsou ty, které zpevníte například při násilném zadržování moči. 


Lokalizujte svalstvo pánevního dna

Lokalizaci svalstva napomůže i speciální balonek, který si žena zavede do pochvy, kde bude fungovat jako jakýsi přesný lokalizátor svalstva. Při každém jeho zpevnění i uvolnění dojde totiž k jeho mírnému pohybu. Žena tak bude vědět, na jakou oblast se při cvičení zaměřit. 


Jak cvičit?

Na tři vteřiny svalstvo pánevního dna zatněte a na stejnou dobu jej uvolněte. Tuto sérii několikrát po sobě zopakujte. Postupem času dobu zpevnění svalstva zvyšujte až na deset vteřin. Nakonec by se vaše sestava měla skládat ze čtyř opakování deseti vteřin zpevnění následovaných deseti vteřinami uvolnění. Budete-li cvičit opravdu pravidelně – klidně večer před spaním či při sledování televize, určitě se brzy dostaví výsledky.