Zdá se, že se nacházíte v <country>

Přejděte na své místní stránky TENA a získejte informace platné pro váš trh.

Aktivity, které můžete podnikat se svými blízkými

Mladá žena a starší žena skládají puzzle – aktivity, které můžete podnikat se svými blízkými

Aktivity, které se budou líbit vám oběma

Domácí péče o blízkého člověka se může stát opakovanou rutinou. Aby se cítil dobře, musíte některé věci vykonávat stále dokola. Navíc váš blízký, kterému kdysi nechyběla značná aktivita ani rozum a bystrost, může být nyní značně limitován onemocněním souvisejícím s pokročilým věkem. Je-li tomu tak, myslete na to, že stále potřebuje fyzickou i duševní stimulaci. 
 
Člověk, o kterého se staráte, už nemusí být schopný hrát tenis nebo šachy. Existuje ovšem spousta věcí, ze kterých může mít radost. A co víc, spoustu aktivit můžete podnikat společně. Níže najdete 21 nápadů, kterými se můžete nechat inspirovat. Stáhněte si tento seznam (ve formátu PDF) a vyberte si pár činností, které do vašeho každodenního soužití vnesou trochu zábavy. Pak si je zapište do časového plánu péče.

21 možností zábavy pro vaše blízké

  1. Vyjděte si na procházku – kolem bloku nebo nakrmit ptáčky v parku. Čerstvý vzduch a fyzická aktivita dělají zázraky.

  2. Poslouchejte hudbu; společně si zazpívejte, pokud to umíte – obzvlášť staré písničky, které by se vašim blízkým mohly líbit. (Vědci zjistili, že hudba, a především zpěv, podporuje komunikaci u lidí trpících demencí).

  3. Čtěte nahlas knihu, noviny nebo časopisy. Většina z nás miluje hezké příběhy.

  4. Zahrajte si stolní hru nebo karty nebo společně skládejte puzzle. Pomůže vám to stimulovat mysl.

  5. Podívejte se na film nebo oblíbené staré seriály (TV nebo DVD). Pak si můžete popovídat o svých názorech na děj a vaše oblíbené postavy.

  6. Vybarvujte společně obrázky, kreslete nebo malujte. Kreativita je zábavná.

  7. Řešte křížovky, sudoku nebo rébusy. Jsou skvělé k procvičování mysli.

  8. Napište rodinným příslušníkům dopisy k jejich výročí, narozeninám nebo k blížícím se svátkům (např. k Vánocům nebo Velikonocům). Budete mít radost ze zaměření na někoho, koho oba znáte a zajímáte se o něj.

  9. Domluvte se s někým z přátel, aby přinesl svého domácího mazlíčka. Roztomilý psík nebo kotě dokážou zcela změnit atmosféru pečovatelského prostředí.

  10. Zasaďte květinu nebo semínka nebo jen společně zalévejte květiny v domácnosti. Jejich růst pro vás může být zajímavým tématem k povídání.

  11. Natrhejte květiny a vytvořte společně krásnou kytici. Krásné květiny a vůně vám pomáhají cítit se dobře.

  12. Připravte plán jídel na další týden. Rozvíjí to fantazii a budete mít něco, na co se můžete těšit.  

  13. Projeďte se společně autem, autobusem, tramvají nebo vlakem – do zábavního parku, zoo, muzea nebo na blízký hrad. Může to být skvělé dobrodružství.

  14. Udělejte si piknik jen pro vás dva nebo spolu s ostatními členy rodiny/přáteli. Je to další dobrý důvod, proč vyrazit na čerstvý vzduch.

  15. Upečte společně dort nebo cukroví. Toto nenáročné fyzické cvičení je dobré, když musíte zůstat zavření doma. 

  16. Nakupte různé exotické ovoce a společně si na něm pochutnejte. Povídejte si přitom o názvech a zemích původu. Je to dobré pro zdraví a rozvíjení představivosti.

  17. Sedněte si spolu na lavičku venku a sledujte ruch kolem vás. Možná budete překvapeni, koho nebo co uvidíte. 

  18. Zatancujte si, protáhněte se nebo si společně zacvičte. Hýbat se a pravidelně cvičit je důležité.

  19. Vytvořte si doma vlastní lázně / kosmetický salón. Udělejte svému blízkému manikúru nebo pleťovou masku. Je to zábava, která navozuje dobré pocity.

  20. Z obrázků ze starých časopisů si vytvořte scrapbook. Vaši blízcí si mohou vybrat oblíbené téma.

  21. Prohlédněte si stará fotoalba, rodinné cennosti nebo pohlednice. Je s nimi spojena spousta vzpomínek a příběhů, o kterých si můžete povídat.