Zdá se, že se nacházíte v <country>

Přejděte na své místní stránky TENA a získejte informace platné pro váš trh.

Optimální množství moči za 24 hodin

Jaké je optimální množství moči za 24 hodin?

Trápíte se otázkou, zda nechodíte na toaletu moc často? Odborníci říkají, že ideální je močit 5-7× denně, u těhotných žen se můžete setkat s návštěvou toalety i 10× denně. Co je ještě v normě a kdy už se obrátit na lékaře?


Správně nastavený pitný režim

Denní potřeba tekutin se liší podle věku jedince. Zaměříme-li se na dospělé, ženy by měly vypít 2 l, muži 2,5 l tekutin denně. Z tohoto čísla by měla 80 % tvořit neslazená neperlivá voda. Pokud obyčejné vodě příliš neholdujete, můžete si ji dochutit citronem, bylinkami či ovocem. Při takto nastaveném pitném režimu je běžné navštěvovat toaletu až 7× denně, množství moči by mělo odpovídat množství příjmu tekutin. Při onemocnění vlivem vysokých teplot či nadměrné fyzické zátěži je samozřejmé příjem tekutin zvýšit. Pokud denně vypijete méně než 1,5 l tekutin, koledujete si o závažné zdravotní problémy.


Močový měchýř pod drobnohledem

Kapacita měchýře je u většiny lidí cca 500 ml. Kdy začnete pociťovat potřebu k močení? Když se v něm nachází cca 150 ml moči. Při pití kofeinových nápojů se objevují močopudné účinky, při nichž se potřeba návštěvy toalety zvyšuje. Stále se však jedná o zdravé močení, za něhož není třeba se stydět. Zpozornět bychom měli v případě, že toaletu nenavštěvujeme téměř vůbec. Tmavá moč je jasným ukazatelem nedostatečného příjmu tekutin.


Potíže s prostatou

Nutkání k močení může rovněž způsobovat řada zdravotních problémů. Jmenujme např. hyperaktivitu močového měchýře, zánět močových cest či zvětšená prostata. Poslední jmenované se projevuje častým a naléhavým nucením k močení objevující se i v noci, které nelze téměř potlačit. Dalšími příznaky jsou obtížné zahájení močení, slabý a přerušovaný proud moči, bolestivost v podbřišku.


Moč v žádném případě nezadržujte

Jak jistě víte, v moči se nachází řada škodlivých látek, jichž se snaží tělo zbavit. Pokud moč zadržujete, podporujete jejich množení. Onemocnění, jehož hlavní příčinou jsou bakterie E.Coli v močových cestách, je velmi nepříjemný a bolestivý zánět močového měchýře. Pociťujete při něm neustálou potřebu k močení, během něhož se objevuje pálení a řezání. Chcete-li návštěvy toalety omezit, zaměřte se raději na posílení močového měchýře.


Jak podpořit funkci močového měchýře?

Vsaďte na bylinky, které umí močový měchýř účinně posílit a zároveň ho chrání před bakteriemi. Na urogenitální systém jsou nejvhodnější lichořeřišnice, medvědice lékařská a vřes obecný. Dále se zaměřte na posílení svalů pánevního dna, a tím potažmo svěračů močového měchýře. Velmi oblíbené jsou tzv. Kegelovy cviky, které spočívají ve svírání a povolování pánevního svalstva. Jsou významným preventivním opatřením proti inkontinenci.